آموزش فن بیان و سخنوری

آموزش فن بیان و سخنوری

آموزش فن بیان و سخنوری

آموزش فن بیان و سخنوری

فن بیان خوب

اموزش فن بیان و سخنوری : فن بیان خوب

یادگیری خوب صحبت کردن، مهارت خوب حرف زدن و فن بیان خوب یک مهارت اکتسابی ست! نه انتسابی! بنابراین می توان با اموزش مناسب فن بیان خود را به سطح خوب و قابل قبول رساند .
آموزش های لازم جهت فن بیان:

در گام اول: هدف رو تعیین میکنیم، اینکه میخواهیم بهترین سخنران باشیم! و در گام دوم: آماده ء انجام هر امور برای رسیدن به هدفمون میشیم به عبارتی فعل«خواستن» رو بکار میبریم،،، دو واژه ای که مارو در این راه ناکام میکنه، ترس و عدم اعتماد بنفس است ولی باید بدونیم که تنها مانع و ترس! خود ما هستیم! که به قولی برای رد شدن از از هر مانع و مشکل باید در آن غوطه ور بشیم و مبارزه کنیم. به قول بریان تریسی: ما در گام اول باید تمایل به خارج شدن از منطقه ء آرامش ذهن و درون، به منطقه ء نا ارام داشته باشیم.

در ادامه باید بدانیم اصلا خوب صحبت کردن چه اثرات مثبتی رو برای ما در پی داره و بعد به راهکارهایی برای این فن میپردازیم. 

ادامه مطلب را بخوانید ...

 اموزش فن بیان و سخنوری : فن بیان خوب

خوب صحبت کردن باعث احترام و توجه بیشتر مخاطبین به ماست و به عبارتی باعث میشود ما ارزش و شخصیت بهتر و بیشتری در جمع پیدا کنیم و با هنر خوب صحبت کردن میتونیم به دیگران ثابت کنیم با استعداتر و باهوش تر از کسانی هستیم که نمیتونند خوب صحبت کنند! همچنین دیگران متوجه این امر میشن که ما میدونیم داریم چی میگیم! یعنی در مورد اون موضوعی که داریم صحبت میکنیم اطلاعات و سواد کافی داریم و... هزاران مزیت دیگر.
بدست آوردن مهارت صحبت کردن و آمادگی داشتن در این زمینه میتواند هزاران شانس و و بخت را برای ما به ارمغان آورد به داستانی که در پیک قبلی عرض کردم بر میگردیم:
در این مرحله از روند پیشرفت، در شرکت تاجر مورد نظر یک وضعیت فوری اتفاق می افتد که طبق آمادگی های از قبل، قرار بود یکی از شرکا برای جمعی از مسئولین یک شرکت سخنرانی کند اما در روز سخنرانی او بیمار شد و به خاطر همین نمیتوانست در آن جلسه شرکت کند در نتیجه رئیس شرکت از همان تاجر ِ قصه ء ما(که در پیک پیش در باره ء او صحبت کردیم) تقاضا کرد که در این جلسه سخنرانی کند او این پیشنهاد را قبول کرد و صبح و عصر آن روز تمرین کرد و در زمان سخنرانی توانست با یک سخنرانی تاثیر گذار و خیره کننده نظر حاضرین را به خود جلب کند و نه تنها مورد تشویق حاضرین قرار گرفت بلکه رئیسش اورا بابت این سخنرانی خوب و موفق تشویق کرد و به همین خاطر در جلسات بعدی هم به عنوان سخنران فرستاده میشد تا اینکه پله به پله ترفیع گرفت و به عنوان عضو هیئت مدیره ارشد درآمد و در نهایت به عنوان یکی از شرکای شرکت جایگاله خود را بالا برد و اینچنین شد که تاجر خجالتی و کمروی ِ داستان به فردی موفق در تمام زندگی مبدل گردید!.

برای اموزش خوب حرف زدن فن بیان خوب و خوب صحبت کردن به لینک زیر مراجعه کنید :

فن بیان خوب

نظرات 2 + ارسال نظر
وحید جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 23:47

خوب بود

سینا جمعه 29 فروردین 1393 ساعت 23:45

خیلی عالی بود تشکر ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.